Harley-Davidson Desert Wolves - en lidt skør idé
Lagt på auto356.dk den 23-08-2017 af Automaster
Tre motorcykler, tre venner, én lidt skør idé: 10 dage på 2 hjul i Saharas ørken, hvor motorcykler, telte, tøj og supportbil er designet og lavet udelukkende til den her tur. Og de laver naturligvis en film om det også.Desert Wolves’ Harley-Davidson® motorcykler kan lige nu opleves på Wheels and Waves festivalen, der afholdes fra den 14.-18. juni i det smukke Biarritz i den sydvestlige del af Frankrig.
De tre motorcykler startede deres liv som Harley-Davidson 1200 Roadsters hos David Borras, som er drivkraften bag El Solitario (“den ensomme ulv”), er en ikonisk custom-bygger i Galicien i det nordvestlige Spanien.
Det at ombygge en ren gadecykel til noget, der kan klare sig i Sahara, det er lidt af en kunst – og det har El Solitario gjort. Harley-Davidson Roadster™ er en meget kompetent all-rounder med et sporty look, og så er den også meget velegnet til ombygning – derfor blev den også valgt til Desert Wolves’ projektet.
Noget af ombygningen var let at gå til, mens andet var noget vanskeligere. Affjedringen var det sværeste at få rigtigt, men David tog kontakt til den legendariske svenske producent Öhlins. Roadster’s upside-down forgaffel var relativt let at ændre, mens støddæmperne krævede noget mere; Öhlins Race Division endte med at bruge specifikationer fra støddæmperne på en ATV model (All Terrain Vehicle) (ATV) for at opnå den helt rigtige effekt.
Faktisk er mange detaljer i ombygningen af motorcyklerne lavet i et samarbejde med specialister som Bark Busters, Kineo, SC Projects, ISR og Kriega.
Der er et ordsprog, der siger ”Hvis det ser rigtigt ud, så er det også lavet rigtigt.” – og de unikke Harley-Davidson 1200 Roadsters i ´Desert Wolves’-projektet ser helt rigtige ud …