Anders Morgenthaler tegner digital julekampagne for Sixt Biludlejning
Lagt på auto356.dk den 16-12-2014 af Automaster
Sixt Biludlejnings digitale julekampagne med en glad julemand, der har lejet ’juleslæden’ hos Sixt, er i år tegnet af Anders Morgenthaler. Dette års content marketing-strategi har haft positiv effekt på selskabets brand awareness og brand position.
Sixt Danmark er kendt som klassens frækkeste i biludlejningsbranchen. Senest var det den omtalte Mormor-kampagne – Grandma rents a car – som høstede viral effekt, da den blev udfoldet som cross media kampagne og blev omtalt på Ads of the World. Denne gang er det så i samarbejde med Anders Morgenthaler, at Sixt ønsker glædelig jul med glimt i øjet, mens julemanden har crashlandet i en skorsten i en Sixt-bil. Kampagnen udfoldes som en digital omnichannel kampagne.
Sixt Danmark er glade for det sjove samarbejde og for successen på især Facebook . Adm. Direktør Philip Schack udtaler: ”Hos Sixt Danmark tager vi aldrig et like, social shares eller kundens engagement for givet. Kunden er altid i centrum, og vi vil gerne bidrage til at nuancere billedet af biludlejningsselskaberne som småkedelige og uden relevans.”
Sixt Danmarks Head of Marketing, Tine Rønnest Knapp, fortsætter: "Hos Sixt ser vi en klar positiv effekt på vores brand awareness og position samt drive to web, når vi benytter sjov og engagerende content marketing på de sociale medier. Facebook er blevet et vigtigt digital touch point, når potentielle kunder undersøger og opsøger vores brand, og det gør op mod 70 % via de sociale platforme. I 2015 vil vi fortsætte vores omnichannel marketingstrategi, hvor user experience og social content marketing stadig er vigtige elementer”
Sixt Danmark har i år haft 10 års jubilæum og modtaget 5 Gazelle-priser. Sixt er verdens ældste biludlejningsselskab og blev grundlagt i Tyskland i 1912. I dag er Sixt Tysklands største biludlejningsselskab og har fortsat familien Sixt ved roret. Sixt har 4000 udlejningskontorer i mere end 100 lande.